17 June 2009

Affan dan Mama yang selalu terpisah..

Aku skang kat Kuantan. Sume orang x de kat umah lak nih. Mak gi bandar cari tudung nk matching ngan baju glamer die tuh, abah gi mane ntah psl nk wat persiapan nih, adik aku keje lagi. Patutnye mak aku suruh gi siapkan hantaran adik aku tuh. Tapi mengulor kejap update blog. Dari pagi tadi dok menjahit manik n letak bling2 kat baju mak aku. Mak aiih.. mak pengantin nih, mengalah kan pengantin betul..

Saje nak taruk mane gambar yg lom upload lagi. Nih sume gambar kat umah tok ibu, mase aku balik weeken untuk jenguk Affan.

Nih 2 minggu lepas nye gambar. Mama dah nak balik Kl, tinggalkan Affan

Cayang anak mama, minggu depan jumpe lagi ye..

Ololoh, tak sanggup nak tinggal Affan nih. Nanti rindu la kat Affan..

Affan : "Ye yeay.. mama takde nanti Affan boleh gi main basikal ngan budak umah belakang"

Mama: "Epp, merangkak pon tak ret lagi, ade ati nak main beskal ye.."
Affan: "Ala, mama belikan la dulu basikal, baru Affan nak merangkak"

Papa: "Affan, tengok sane tok Abah nak amek gambar"
Affan; "Ye la tu papa nih, Affan nak mama dukung la.."

Nih gambar minggu lepas lak..

Affan: "Mama, tuh ade jerawat kat pipi"
Mama: "Eii, pandang camera la"

Mama: "Jap nak tengok pipi mama ni..mane ade jerawat, takde pun.. Ha kan dah nampak separuh je muke Affan"

Mama: "Okey, mama dah nak balik. Affan denga cakap tok ibu tau. Behave ye..Nanti mama ngan papa selalu call Affan ek"
Affan: "Ala mama ni... Affan nak Mama.. Affan nak Papa.."

(Dialog cipta sedri, saje nk wat sedeh2. Ahaha.. Padahal Affan punyela galak gumbire sangat suke hati dok umah tok ibu sampai dah pandai merangkak, tumbuh gigi, makan biskut, lambai tangan, buat mulut ikan, main suis lampu, minum susu x cukup dah botol kecik..)

Ok, sekian laporan dari Kuantan.

Oh, sekarang Affan dengan Tok Ibu, Tok Abah n Pak Ngah die kat Cameron Highland.. amboi, best nye anak mama tuh gi Cameron. Mama ngan Papa pon lame dah tak gi. Hari Jumaat nih baru Affan balik Kuantan. Yeay Jumaat nih jumpe Affan.

Ok, sekarang barulah sekian laporan dari bilik berita.

2 comments:

ibu_umairah said...

ala kesian nyeee...kena tinggal ngan tok yer!!!!!

sarah al -idrus said...

hee.tomey nye affan...

Blog Widget by LinkWithin