02 January 2008

Air Panas - Sungai Kelah

Setelah balik dari kampung dan ke rumah Bidor smule, kitorang pon plan nak gi mandi air panas kat Sungai Kelah.. Afat pon tak penah pegi, padahal dekat je ngn Bidor tuh.. dlm 20 min je.. Kol 3.30 ptg kitorg gerak, bwk bersame 2 org adek Afat, si An ngan Nadia.. dah siap bawak baju n towel utk salin dah.. sampai sane, Gi beli tiket dulu.. RM8 utk org dewase.. seb baik kitorg gi tuh 31/12/2007.. ade notis kat situ kate mulai 1/1/08, harge tiket naik jadi RM10.. huhu.

Amek gambar dulu sebelom terjun dalam kolam..Tempat tuh luas jugak, n ade byk taman2 rekreasi.. Ade pool utk kanak2 n org dewase, ade kolam air panas, mcm2 la.. ok gak la.. berbaloi la RM8 tuh..
Nih tempat mandi air sejuk biase jek..
Yang nih kat Taman Terapi.. kat sini ade batu2 refleksologi tuh, yg bestnye ade air panas mengalir atas batu2 tuh, so, sambil jalan, dpt rase air panas tuh kat kaki..
(Kaki kami..)

Ha, yg kat bawah nih kolam air panas.. huhu panas tau, mule2 merendamkan badan dlm air, terase pedih kulit kene air panas, tapi bile dah lame2, dah x rase panas dah..syok lak berendam dlm air panas tuh.. baik utk kesihatan tuh.. dia ade macam2 kolam.. ade yg lg tinggi suhunye.. yg nih jela (35 darjah celcius) yang mampu kitorg masuk. Yg lain panas sgt. Nk cecah kaki pon pedih..
Yg nih lak tmpat org dok merebus telor.. mmg kat sini ade yg air nye cecah 90-100 celsius.. takat didih tuh.. mmg nmpak la berasap2..n kat situ mmg ade dijual telur banyak2..

Nih la antare telur yg sedang direbus.. kitorg tgk jela..xde nye nk gi rebus2 telur..

Nih gamba pelancong2 asing n ramai gak chinese yg dok tgh merendamkan kaki dlm air panas tuh..
Dah 2 jam kat situ, barulah gerak balik.. mmg rase sedap la badan dapat berendam air panas.. Kalo korg nk gi pon bagus gak..mmg syiokkk....

No comments:

Blog Widget by LinkWithin